Отменен
полет, пакетна почивка, при която хотелът не отговаря на описанието в
рекламата, или промяна в разписанието на влаковете — всеки пътник ще се справи
много по-лесно със ситуацията, ако е информиран за своите права.
Точно преди
сезона на летните отпуски Европейската комисия представи специализиран сайт и приложение
за смартфони, което съдържа информация за въздушния и железопътния транспорт и
работи с четири мобилни платформи: iPhone и iPad на Apple, Android на Google,
Blackberry на RIM и Windows Phone 7 на Microsoft.
Приложението
е достъпно на 22 от езиците на ЕС. За момента то обхваща въздушния и
железопътния транспорт, а съдържанието му ще бъде разширено за автобусните и
морските превози през 2013 г., когато тези права влизат в сила.
Заместник-председателят на Европейската комисия Сийм Калас, отговарящ за
транспорта, заяви: „Много от нас са се чувствали безсилни на някое летище,
когато ни обясняват, че нямаме права, а ние знаем, че имаме! С това приложение
милиони пътници ще имат лесен достъп до точна информация за правата си, когато
най-много се нуждаят от нея в неочаквани ситуации."
В
приложението се разясняват правата на пътниците при всякакви евентуални
проблеми. Ако например даден полет е отменен и след това на пътника е отказан
достъп на борда, той може да има право на обезщетение в размер от 125 до 600
евро. Ако багажът ви случайно е повреден, това може също да ви дава право на
обезщетение. Добре е също така да се знае, че железопътните компании и
авиокомпаниите са задължени да предоставят прозрачна информация за цените и да
оказват помощ на пътниците с намалена подвижност.
Предоставена
е и информация към кого да се обърнете, за да подадете жалба при проблеми.
Приложението
е част от кампанията на Комисията под надслов „Пътници, запознайте се с правата
си!“.
За повече информация
относно правата на пътниците и приложението вж. http://ec.europa.eu/transport/passenger-rights/bg/index.html
Няма коментари:
Публикуване на коментар